selqrd

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

کسب و کارهای اینترنتی، پیش از فیلتر مهلتی برای رفع تخلفات خواهند داشت

فرآیند تکامل بینایی در موجودات دریایی ساده

شورای عالی فضای مجازی از این پس به منظور صیانت از اشتغال، به وب‌سایت‌هایی که به تشخیص قوه قضاییه مرتکب تخلف شده باشند، پیش از فیلتر برای رفع مشکل فرصت خواهد داد. منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد

۲ روز دیگر گوشی جدید نوکیا شبیه آیفون ایکس و نوت ۹ سامسونگ می‌آید/ عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیررضا شاهانی ضمن اعلام این خبر گفت: نتایج انتخاب رشته متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری در سامانه www.azmoon.org قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان این آزمون می توانند جهت اطلاع از تاریخ و چگونگی ثبت نام، راهنمای ثبت نام که در سامانه این مرکز به آدرس sanjesh.iau.ac.ir قرار خواهد گرفت را مطالعه کنند.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

تلاش‌های بی‌ثمر هواوی برای کم اهمیت جلوه دادن رویداد اپل

هواوی، گوشی گلکسی نوت ۹ را دست انداخت

در حالی‌ که اخبار روزهای اخیر دنیای فناوری، تحت‌الشعاع محصولات جدید اپل و فناوری‌های به‌کاررفته در آن‌ها قرار گرفته است؛ هواوی از این مسئله خوشحال نیست.منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

گوگل دعوتنامه فرستاد؛ پیکسل 3 هفدهم مهرماه رونمایی خواهد شد

gccift

پس از درز تصاویر و مشخصات فراوان از گوشی‌های پیکسل 3 گوگل، این شرکت سرانجام برای ۱۷ مهرماه دعوتنامه فرستاد. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال قرار است در این تاریخ در شهر نیویورک رونمایی شوند.0
پس از رونمایی از پرچم‌داران سونی، سامسونگ و اپل نوبت به گوگل رسیده تا پیکسل 3 را به عنوان پرچم‌دار خود به بازار رونمایی کند. انتظار داریم طبق معمول گوگل این گوشی را در دو نسخه معمولی و ایکس‌ال رونمایی کند. طبق تصاویر و حتی ویدئوهای درز کرده پیکسل 3 ایکس‌ال دارای یک بریدگی ضخیم و بدقواره در بالای صفحه‌نمایش است؛ درحالی‌که Pixel 3 معمولی بیشتر به نسخه پیکسل 2 ایکس‌ال سال گذشته شباهت دارد.هر دو گوشی اسپیکرهای دوگانه در جلو را حفظ کرده‌اند و طراحی پشت آن‌ها نیز تغییر خاصی نکرده است. در این دو گوشی خبری از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش هم نیست و جک هدفون نیز حذف شده است. گوشی‌های پیکسل 3 گوگل با اندروید ۹ پای به بازار عرضه خواهند شد و احتمالاً چند ویژگی نرم‌افزاری انحصاری هم خواهند داشت. پیکسل 3 گوگل هم لو رفت! این‌بار بدون بریدگی صفحه‌نمایش تاریخ احتمالی رونمایی از پیکسل 3 گوگل مشخص شد گوگل کماکان به استفاده از یک دوربین در پشت این دو گوشی اصرار دارد اما دوربین سلفی دوگانه خواهد بود. گوگل این دو گوشی را به تراشه اسنپ‌دراگون 845 مجهز خواهد کرد و گفته می‌شود احتمال استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هم وجود دارد.با این وجود برخلاف شایعات گوگل احتمال عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ را در سال جاری میلادی رد کرده است. با این‌حال بعید نیست این رویداد سخت‌افزار دیگری نیز به‌جز گوشی‌های Pixel داشته باشد.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

هواوی دسترسی به حالت Performance Mode گوشی را برای کاربران فعال می‌کند

atljfh

پس از مشخص‌شدن نتایج غیرواقعی و تقلب هواوی در بنچمارک، دسترسی به حالت عملکرد عادی گوشی فعال خواهد شد.   منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

گوگل ۳۹ کانال یوتیوب منتسب به صداوسیما ایران را مسدود کرد

رونمایی آمازون از گوشی هوشمند دوم خود به‌زودی

پس از فیس‌بوک حالا نوبت به گوگل رسیده که اکانت‌ها و شبکه‌هایی منتسب به برخی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی را مسدود کرده و حذف کند. تاکنون ۳۹ اکانت منتسب به صداوسیما ایران در یوتیوب حذف شده‌اند.0
به گفته گوگل ۳۹ اکانت یوتیوب منتسب به صداوسیما ایران بسته شده‌اند. گوگل ادعا می‌کند این کانال‌های یوتیوب توسط کمپین‌هایی برای تأثیرگذاری و مداخله در انتخابات آمریکا ایجاد شده‌اند. این اقدام گوگل درست پس از اعلام فیس‌بوک مبنی بر مسدود کردن بیش از ۶۰۰ اکانت منتسب به ایران و روسیه انجام شده است. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند هدف از ایجاد کانال‌ها و اکانت‌های مذکور ایجاد اخلال و خرابکاری و پخش کردن اخبار جعلی برای جهت دادن افکار عمومی بوده است.کنت واکر نائب رئیس بخش امور بین‌الملل گوگل می‌گوید بررسی‌های گوگل نشان می‌دهد کمپین‌های ایرانی مذکور بر روی حملات سایبری و سایر مسائل ژئوپولیتیک تمرکز کرده بودند. گوگل ظاهراً این کشفیات را با کمک شرکت  FireEye انجام داده است. FireEye ‌یک شرکت امنیت سایبری مستقل است که هفته گذشته اطلاعاتی درباره کمپین تأثیرگذاری ایران را منتشر کرده بود. مرورگر گوگل کروم ده ساله شد گلکسی نوت 9 در صدر دستگاه‌های توصیه شده توسط یوتیوب قرار… تیم امنیتی گوگل ادعا می‌کند ایران علاوه بر آمریکا، شهروندان انگلیس، آمریکای لاتین و برخی کشورهای خاورمیانه را نیز هدف قرار داده است. FireEye علاوه بر این به فیس‌بوک و توییتر نیز در شناسایی و مسدود کردن برخی اکانت‌های منتسب به ایران کمک کرده است. به گفته واکر این ۳۹ اکانت یوتیوب به همراه ۶ وبلاگ در پلتفرم بلاگر و ۱۳ اکانت شبکه اجتماعی گوگل پلاس متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده و اکانت‌های یوتیوب تاکنون چیزی حدود ۱۳۰۰۰ بازدید داشته‌اند.با این‌حال گوگل می‌گوید به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی از افشا کردن مدارک مستند معذور است.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

فناوری جدید تصویری در پهپاد برای مبارزه با آتش

مارک زاکربرگ با ۸۱.۶ میلیارد دلار سومین ثروتمند دنیا شد

 

به گزارش خبرآنلاین، پیدا کردن نفر دوم از طریق فناوری آشکارساز فروسرخ/ thermal image و به مَدَدِ سیستم ویدئویی متصل به پهپاد صورت گرفته است که بسیار جالب به نظر می‌رسد. {لینک}

اما آنچه خواندید تنها یک دموی نشان داده‌شده توسط ایستگاه آتش‌نشانی menlo Park است که نشان می‌دهد آتش‌نشانان به فناوری جدید تصویری روی پهپاد مجهز شده‌اند که می‌تواند به عملیات جستجو و امداد در انواع حریق کمک کند.

فصل آتش و آتش‌سوزی در کالیفرنیا رسیده و هزاران آتش‌نشان آماده عملیات هستند و حالا پهپاد به عملیات امداد و نجات کمک زیادی می‌کند. بیش از 180 ایستگاه آتش‌نشانی در آمریکا مجهز به پهپاد شده و افزودن فناوری آشکارسازی فروسرخ کمک بیشتری به عملیات امداد و نجات می‌کند.

ایجاد مرکز آموزش پهپاد و کار با آن نزدیک ایستگاه آتش‌نشانی منلو پارک نیز حائز اهمیت است که نشان می‌دهد فناوری به‌شدت در این بخش نفوذ کرده است.

آتش‌نشانان در آمریکا همچنین به فناوری لیدار مجهز شده‌اند که با تاباندن نور فاصله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و نقشه‌های دقیق سه‌بعدی و امکان گسترش آتش را محاسبه می‌کند.

فناوری جدید تصویری در پهپاد برای مبارزه با آتش

 

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

ال جی کیو 9، میانرده جدید ال جی با نمایشگر ۱۸:۹ در تصویری رویت شد

درس‌های بازاریابی از شرکت‌های ادوبی، والمارت و نتفلیکس

به‌تازگی تصویری از میان‌رده‌ی بعدی ال‌جی به نام کیو ۹ فاش شده است که این گوشی را با همان طراحی همیشگی این شرکت و نمایشگر کشیده‌ی ۱۸:۹ نشان می‌دهد.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

رأی‌گیری الکترونیکی درباره تغییر نام قانون انبساط کیهانی

ارزدیجیتالی؛ قربانی بدافزاری جدید

ستاره‌شناسان در حال بحث و گفتگو در مورد تغییر نام یکی از قوانین فیزیک هستند. در سی‌امین جلسه اتحادیه بین‌المللی نجوم (IAU) که به میزبانی شهر وین، اعضای مجمع عمومی قطعنامه‌ای را درباره اصلاح نام قانون هابل به قانون هابل و لموتر (Hubble-Lemaître Law) تصویب کردند.

در این قطعنامه همچنین تصویب شد نام و عنوان ژورژ لموتر (Georges Lemaître) ستاره‌شناس بلژیکی و ستاره‌شناس آمریکایی ادوین هابل (Edwin Hubble) را به قانون درک ما از گسترش جهان (انبساط کیهانی) اختصاص دهند.

درحالی‌که بیشتر اعضای این نشست به این قطعنامه رأی مثبت دادند اما همچنین تصمیم گرفته شد به تمام اعضای اتحادیه بین‌المللی نجوم فرصت رأی دادن در این رابطه داده شود. درنتیجه، قرار شد رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی و از تمامی اعضای اتحادیه بین‌المللی نجوم انجام‌شده و نتیجه نهایی اعلام شود.

پیش از این رأی‌گیری عمومی و الکترونیکی در سال ۲۰۰۶ در رابطه با تغییر تعریف پلوتو از یک سیاره به یک کوتوله فضایی انجام‌شده بود.

اما تغییر نام قانون هابل، این سؤال را مطرح می‌کند که چه کسانی باید در نام‌گذاری قوانین فیزیک تصمیم‌گیری کرده و اصولاً آیا اتحادیه بین‌المللی نجوم باید در هر تصمیم‌گیری دخیل باشد؟

قانون انبساط کیهانی

قانون انبساط کیهانی یکی از مهم‌ترین کشف‌های قرن بیستم بود. انبساط یا گسترش به این معنی است که فاصله بین کهکشان‌ها به‌طورکلی در طول زمان افزایش پیداکرده و به‌طور یکنواخت منبسط می‌شود. مهم نیست که شما کجای جهان هستی هستید و از چه جهتی به آن نگاه می‌کنید، مهم این است که شما جهانی را می‌بینید که در حال گسترش است.

سرعت و الگویی که جهان در حال حاضر بر اساس آن در حال گسترش است، توسط قانون هابل نام‌گذاری شده است که به نام ادوین هابل نام‌گذاری شده است که در سال ۱۹۲۹ گزارش داد که اطلاعات نجومی نشان‌دهنده گسترش جهان است.

اما هابل اولین کسی نبود که این قانون را کشف کرد. در سال ۱۹۲۷، ژرژ لموتر مقاله‌ای در مورد گسترش جهان منتشر کرده است. قانون و نظریه لموتر مبنای شکل‌گیری تئوری گسترش جهان بود. وی از داده‌های نجومی (همان اطلاعاتی که هابل در مقاله ۱۹۲۹ خود استفاده کرد) استفاده کرد تا میزان گسترش جهان را تعیین کند.

در سال ۱۹۲۸، هوارد رابرتسون، ریاضیدان و فیزیکدان آمریکایی نیز در مقاله‌ای فرمول گسترش جهان را به دست آورده و میزان گسترش محاسبه‌شده توسط وی بر اساس همان داده‌هایی بود که لموتر و هابل از آن‌ها استفاده کرده بودند.

رابرتسون درباره کار لموتر هیچ اطلاعی و این کشف ماحصل مطالعات و محاسبات خود وی بود اما یافته‌های منتشرشده توسط هابل در سال ۱۹۲۹ به‌احتمال‌زیاد تحت تأثیر لموتر بود. در ژوئیه ۱۹۲۸، لموتر و هابل طی دیدار سوم نشست اتحادیه بین‌المللی نجوم، یکدیگر را ملاقات کرده و طی این نشست، آن‌ها درباره شواهد اخترشناسی که نشان‌دهنده گسترش جهان است، بحث کردند.

نام‌گذاری اجرام آسمانی

اتحادیه بین‌المللی نجوم در سال ۱۹۱۹ تأسیس‌شده و یکی از فعالیت‌های آن استانداردسازی نام‌گذاری اشیاء و اجرام آسمانی و تعاریف آن‌ها است. این اتحادیه دارای بیش از دوازده هزار عضو از ۱۰۱ کشور جهان و ۷۹ دانشگاه یا مراکز نجومی است؛ بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم اگر قطعنامه تصویب شود، باگذشت زمان، نام جدید به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

رای‌گیری الکترونیکی درباره تغییر نام قانون انبساط کیهانی

5656

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

رونمایی از یک دوربین آنالوگ مجهز به بلوتوث

راه‌اندازی سیستم تمام خودران تسلا تا ماه اوت

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، شرکت آمریکایی "پولاروید"(Polaroid)، یک دوربین آنالوگ ارائه داده است که قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد.

با استفاده از این دوربین موسوم به "OneStep"، می‌توانید پس از ثبت عکس، از امکانات خلاقانه ویرایش تصویر استفاده کنید و سپس، عکس را به اشتراک بگذارید. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد کنترل بیشتری بر تصاویر خود و گزینه‌های بیشتری برای اصلاح آنها داشته باشند. البته کاربرد این دوربین در ثبت و ارسال تصویر، مانند پرینتر نیست، بلکه تنها مانند یک دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ساخت این دوربین، از لنزهای پرتره، فلاش و باتری قابل تعویض استفاده شده است. همچنین، دوربین، به یک دکمه بلوتوث مجهز است که دوربین را به اپلیکیشن مورد نظر متصل می‌کند.

قیمت دوربین "OneStep " در حال حاضر 160 دلار است.

انتهای پیام

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd