selqrd

۳۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

مخابرات درباره سوء‌استفاده مالی از مشترکان با ارسال پیامک‌های جعلی هشدار داد



شرکت مخابرات استان تهران نسبت به کلاهبرداری‌هایی که با استفاده از پیامک‌های جعلی می‌شود، به کاربران هشدار داد.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

ال جی به زودی از دو ساعت هوشمند جدید رونمایی می‌کند

zndyvw

بر اساس گزارش‌ها، ال‌جی قصد دارد ساعت‌های هوشمند جدید خود را تا پایان ماه جاری میلادی و قبل از سامسونگ رونمایی کند.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

گرد و غبار صحرا مانع از ایجاد طوفان می شود

zmjyot

 پژوهشگران می‌گویند وقتی گرد و غبار موجود باشد، احتمال وقوع طوفان و گردباد کمتر است.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

اعتماد به برند بیشتر از محبوبیت اهمیت دارد

xmucmp

مشتری‌ها ترجیح می‌دهند از برندهای قابل اطمینانی خرید کنند که شاید چندان محبوب نباشند اما سراغ برندهای محبوبی که اعتمادی به آن‌ها ندارند، نمی‌روند.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

رصد یک سیاره «بی‌ستاره»



دانشمندان طی مطالعه اخیرشان موفق به رصد یک سیاره بی‌ستاره در خارج از منظومه شمسی شدند.

سیاره بی‌ستاره، به توده‌های سیاره‌ای گفته می‌شود که مستقیما بر گرد مرکز کهکشان‌ها می‌گردند و مداری حول ستاره مشخصی ندارند. این سیاره‌ها هنگام شکل‌گیری سامانه‌های سیاره‌ای از این سامانه‌ها به بیرون پرتاب شده‌اند، یا اینکه هرگز بستگی گرانشی به هیچ ستاره یا کوتوله قهوه‌ای پیدا نکرده‌اند.

سیاره‌های بی‌ستاره نام‌های دیگری نظیر سیاره سرگردان، سیاره یاغی، سیاره کوچ‌گرد، سیاره یتیم، سیاره آزادگرد، سیاره بی‌خورشید و سیاره میان‌ستاره‌ای نیز دارند.

این سیاره کشف شده " SIMP J۰۱۳۶۵۶۶۳+۰۹۳۳۴۷۳" نام دارد و میدان مغناطیسی فوق العاده قدرتمندی نیز دارد . سیاره مذکور حدود ۱۰ برابر بزرگ‌تر از بزرگترین سیاره منظومه شمسی ما یعنی سیاره مشتری است. شعاع سیاره تازه کشف ۱.۲ بیشتر از مشتری و دمای سطح آن نیز حدود ۸۲۵ درجه سانتیگراد است.

دانشمندان توانستند این سیاره بی ستاره را توسط رصدخانه ستاره شناسی رادیویی "آرایه بسیار بزرگ" (Very Large Array) ایالات متحده، شناسایی کنند.

سیاره یاد شده در حدود ۲۰ سال نوری از خورشید فاصله دارد. این سیاره  ۲۰۰ میلیون ساله به این دلیل سیاره بی‌ستاره خوانده می‌شود که در طول این سالیان در فضا به دور هیچ ستاره ای در حال چرخش نبوده است.

براساس این مطالعه، میدان مغناطیسی این سیاره عظیم بیش از ۲۰۰ برابر قدرتمندتر از میدان مغناطیسی سیاره مشتری است.

"ملودی کائو"(Melodie Kao) محقق ارشد این مطالعه از "دانشگاه ایالتی آریزونا " گفت: این سیاره درست در مرز بین یک سیاره و یک ستاره کوتوله قهوه‌ای قرار دارد. مطالعه این سیاره، به ما در درک فرآیندهای مغناطیسی سیارات کمک خواهد کرد.

این مطالعه در مجله "Astrophysical  " منتشر شد.

5656

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

اپلیکیشن دوربین گوگل روی کروم بوک می‌آید



به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر این اپلیکیشن که از بهترین‌های بازار است فقط روی پیکسل فون وجود دارد ولی به‌زودی آن را روی ابزارهای کروم بوک خواهیم دید.{لینک}

این موضوع باعث خواهد شد تا سخت‌افزار کروم بوک محبوب‌تر از قبل شده و درست هنگام خریدهای مدرسه و دانشگاه می‌تواند به نفع گوگل تمام شود.

قابلیت اسلوموشن ویدئویی و سازگاری با گوگل لنز بخشی از توانایی‌های اپلیکیشن دوربین گوگل است که می‌تواند عکس‌ها و ویدئوها را دسته‌بندی کند.

درنهایت عکس‌ها و ویدئوها باکیفیت‌تر می‌شوند و کدهای سیستم‌عامل کروم با اندروید یک‌کاسه خواهد شد.

اپلیکیشن دوربین گوگل روی کروم بوک می‌آید

 

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

مرورگر ساخت چین تقلبی از آب در آمد



رسانه های چین گزارش کردند پس از بکار گرفتن این مرورگر، کاربران پی بردند که این نرم افزار بر پایه گوگل کروم بوده و در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی بیان کردند شرکت 'رد کور' فقط ظاهر این نرم افزار را تغییر داده است.طبق گزارش رسانه های چینی، شرکت 'رد کور' اخیرا از این نرم افزار رونمایی کرده و ادعا کرده بود که از طریق توسعه یک مرورگر ساخت چین، توانسته است انحصار طلبی آمریکا را بشکند.این شرکت روز جمعه عذرخواهی کرد و گفت: تبلیغاتش گمراه کننده بوده و تایید می کند که این مرورگر بر اساس فناوری گوگل ساخته شده است.کارشناسان معتقدند این واقعه در بحبوحه اختلافات رو به افزایش بین آمریکا و چین در زمینه جنگ تجاری، ضربه سنگینی به این کشور وارد کرده است ایالات متحده پیش از این از چین به خاطر نقض حقوق مالکیت معنوی آمریکا در حوزه فناوری، انتقاد کرده بود اما چین هرگونه سرقت فناوری را تکذیب کرده بود.بعضی از کاربران چینی این حادثه را شرم آور خوانده اند تعداد دیگری نیز گفته اند این امر باعث آشفتگی ملی می شود و به نفع آمریکا است.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

آیا سرماپژوهی، مرگ را شکست می‌دهد؟

oyhfrm

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، "سرماشناسی" یا "سرماپژوهی" دانش بررسی دماهای پایین یا تولید سرماست.  در سرما شناسی بدن انسان تا دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد سرد می‌شود.

این روش در حال تبدیل شدن به راهی برای شکست مرگ است.

یک تاجر انگلیسی معتقد است که درآینده‌ پس از مرگش دوباره بیدار خواهد شد و تجربیات جدیدی را در زندگی جدیدش کسب خواهد کرد زیرا قصد دارد  با استفاده از دانش "سرما زیستی"مغز خود را به انسان دیگری بدهد.

این در حالی است که بسیاری از متخصصان معتقدند که این پروژه با موفقیت روبه‌رو نخواهد شد زیرا محققان تاکنون نتوانسته‌اند اندام‌های دیگری از قبیل "قلب" و "کلیه" را با موفقیت منجمد کنند. "دیوید" که قصد انجام این کار را دارد، در اواخر ۶۰ سالگی خودش است و اظهار کرده است که شاید مردم فکر کنند که من انسان نادانی هستم. ولی این پروژه به امتحان کردنش می‌ارزد.

وی ادامه داد: من اندکی پول در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهم کرد و ممکن است ۲۰۰ یا ۲۰۰۰ سال بعد از خواب بیدار شوم و زندگی جدیدی را تجربه کنم.

دیوید گفت: خانواده من هم از این اقدام من حمایت کردند و معتقدند که می‌توانم پولم را به هر نحوی خرج کنم.

وی در این پروژه ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کرده است.

در وضعیت ایده‌آل، فرآیند منجمد کردن بدن فرد مرده دو دقیقه پس از  ایست قلبی وی آغاز می‌شود.

در این فرآیند، اجساد در یخ بسته‌بندی می‌شوند و مواد شیمیایی به آن‌ها تزریق می‌شود تا از میزان لخته شدن خون در بدن آن‌ها کاهش یابد.

تاکنون ۲۰۰۰ نفر در یک موسسه "سرمازیستی" در میشیگان ثبت نام کرده‌اند. بیش از این نیز ۱۰۰ حیوان خانگی و ۱۶۰ نفر در آزمایشگاه منجمد شده‌اند.

انتهای پیام

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

سامسونگ خط تولید خود را در چین متوقف می‌کند

wutwip

سامسونگ قصد دارد به‌دلیل از دست دادن بازار چین و نرخ رشد فروش پایین در این کشور، یکی از خطوط تولید خود در چین را تعطیل کند.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd

تلاش ناسا برای ساخت ربات باکتری‌یاب در کُرات دیگر

gxgifm

ناسا قصد دارد یک ربات بسازد که توسط شناسایی باکتری‌ها در سیارات دیگر، حیات را در آن‌ها بیابد. این کار به پژوهشگران اجازه خواهد داد تا به‌طور مستقیم به زندگی فرازمینی بپردازند.

درحالی‌که کاوشگرهای ناسا به دنبال نشانه‌هایی از زندگی در خارج از دنیای ما هستند، به‌طور مستقیم و مشخص به دنبال حیات نیستند. اما "ملیسا فلوید"، دانشمند مرکز پرواز فضایی گودارد(Goddard) ناسا، در حال کار بر روی یک دستگاه است که ممکن است این روند را تغییر دهد. وی می‌خواهد ابزاری را ابداع کند که بتواند از طریق نمونه‌های خاک و سنگ به دنبال شواهدی از وجود باکتری‌ها یا نوع دیگری از میکروارگانیسم‌های تک سلولی به نام "آرکا"(archaea) بگردد.

تصور می‌شود که این موجودات اولیه، اولین موجوداتی بوده‌اند که بر روی زمین ظاهر شده‌اند و فلوید فکر می‌کند که شاید زندگی در سیارات دیگر نیز به همین شکل در حال تکامل باشد.

وی می‌گوید: من این ایده را داشتم و در واقع یک فرض مهم در من این بود که اگر حیات در مریخ به همان شیوه‌ای که در اینجا روی زمین شکل گرفت، تکامل یابد چه؟ چرا که مریخ شامل همان ترکیبات شیمیایی موجود در زمین است. اما جستجوی مستقیم حیات در یک سیاره دیگر آسان نیست. چالش اصلی در اینجا این است که یک ربات و یک پروتکل بسازیم که بتواند به‌طور موثر آنچه را که دانشمندان روی زمین انجام می‌دهند، تکرار کند.

فلوید معتقد است که یک تکنیک به نام "فلورسنت در سیتو هیبریدیزاسیون"(fluorescent in situ hybridization) بهترین گزینه برای این پروژه است و وی در حال کار بر روی خودکارسازی این روش است.

هنگامی که یک دانشمند از این تکنیک خاص استفاده می‌کند، باید یک نمونه از یک چیز را بر روی یک اسلاید قرار داده و سلول‌های آن را نفوذپذیر کند و یک کاوشگر مولکولی به آن اضافه کند تا به رشته‌های خاصی از DNA یا RNA در سلول متصل شود. سپس نمونه را حرارت داده و آن را زیر یک میکروسکوپ نگاه کند.

این‌ها همه فقط مراحل اصلی هستند. مراحل دیگری هم در این فرآیند وجود دارد و فلوید در تلاش است انجام تمام این مراحل را به دست یک ربات ممکن کند. اگر چنین رباتی ساخته و عملیاتی شود، ناسا می‌تواند آن را به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک کاوشگر به یک سیاره یا قمر دیگر در منظومه شمسی بفرستد. این کار ممکن است کمی دور از ذهن باشد، اما می‌تواند یک ابزار قدرتمند دیگر برای جستجوی حیات فرازمینی برای دانشمندان فراهم کند.

فلوید یادآور شد که ممکن است فرض او درباره اینکه چگونه احتمالا حیات در سایر نقاط منظومه شمسی وجود دارد، اشتباه باشد. اما چطور می‌توانیم بگوییم؟ ما هرگز آن را بررسی نکرده‌ایم.

تلاش ناسا برای ساخت ربات باکتری‌یاب در کُرات دیگر

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
selqrd selqrd